Blogger Backgrounds

Tuesday, May 1, 2012

QURRATU A'YUN

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh! 

good evening readers! minggu yg agak memenatkan otak dan hati,,week that full of tears..but,,insyaAllah akan tabah dan akan lebih kuat kalau disokong oleh mereka2 yg ku sayangi,,insyaAllah.. :')

so,,whats up? any intresting story?? 

.........30minit kmudian.....

okay nothing right..hehehh.. just wanna share about "QURRATU A'YUN" . tahu tak?? its means penyejuk mata! *pandai!tepuk tangan skettt..*. Qurratu A'yun maksudnya penyejuk mata. Kalau Qurratu 'Aini = Penyejuk Mataku, dapat anak perempuan, letak la nama Qurratu 'Aini or 'Aina....cantik maksudnya...hehehhh..

Sila baca Ayat 74, Surah Al-Furqan ada kaitan dengan perkataan Qurratu A'yun. Elok amalkan ayat ini sebagai doa selepas solat...



'Rabbana hablana min azwaajina, wadzhurriyyatina qurratu a’yun, waja ‘alna lil muttaqiina imaama…'
Dan orang-orang yang berkata,“Ya Tuhan kami, anugerahkanlah kepada kami pasangan kami dan keturunan kami sebagai penyenang hati (kami), dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertakwa”

mcm tu jugalah i hope pembinaan anak yang soleh wa musleh dengan akhlak yang terpuji serta akidah yang benar disisiNya agar kelak membuahkan keimanan yang mantap serta taqwa yang subur padaNya. Moga Allah memelihara iman dan taqwaku, bakal suamiku yg aku tahu asedang ada di suatu tmpat serta bakal anak2 kami pada masa akan datang…amin.. :)

okay tak kisah lah apa pun anda2 yg mmbaca nak fkir,,"miang btul yaya ni.." or "ishhkk..blum pape dah ckp psal kahwin,,SPM pun x lepas lg.." ataupun " kalau dah gatal sangat nak kahwin,,brhenti je skolahh! " .. :D thanks untuk smua pndangan itu,,tapi,,kalau boleh saya brtanya beberapa soalan kpd yg brfkir sedemikian..adakah nikah itu haram??adakah nikah itu salah di sisi agama??adakah kahwin itu satu prbuatan yg keji??adakah anda tidak akan berkahwin satu hari nanti??adakah tidak trlintas di fkiran anda sama sekali untuk mengerjakan salah satu ibadah yg sangat disukai oleh Rasulullah??so renung2kan lah..saya tidak menolak persepsi atau pndangan kalian..sedangkan islam mmbenarkan prbezaan pndapat,,inikan pula saya..siapalah saya  untuk mnidakkan dan mengiyakan pndapat org lain.. :)

soooo,,thats all for now..hope post ini akan lbih mmbuka minda kita dan mnambahkan ilmu dan pngetahuan kita.before that,,cuba dgr lagu NUR KASIH nyanyian kumpulan INTEAM kt bwah ni..thanks for reading..have a nice day! assalamualaikum! :D


No comments:

Post a Comment