Blogger Backgrounds

Wednesday, April 2, 2014

happy birthday !

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM... :)

assalamualaikum! hai hai hai dan hai ! *ok thats not funny!* :D

its 3rd April now and yesterday was norul azhikin's birthday! happy birthday kak cik! love you so much much much! semoga kak cik sentiasa jadi my kak cik ok. hihihh. dah berapa tahun ktorg berkawan? since tadika kot. and now umur dah 19. lama tuuu. hehehh. kecil kecil cili padi ni. jangan main2 dgn dia. love her so much sampaikan x mampu diungkap dgn kata2. kadang aku yg sedih, dia yg mengalir air mata. apa kes? hahahah. sebab tu lah sayang dia sangat sangat! you are awesome kak cik. seriously. aku hanya mampu doakan kau dapat yang terbaik dalam semua perkara yang kau buat. thats all what i want for u. i love u till jannah, insyaAllah. :')

here we go,,, *lap2 cermin mata bagi clear*
so this sunday gonna be iqriyyah's "big day" dan dah tentu tentu aku akan sedikit busy tlg mereka buat preparation. *as usual, org yg kawin aku yg busy.hihihihh* . come on guys. im doing it for fun and of course, sebagai bonusnya, menambah pengalaman kan. tak semua org yg sebaya aku dpat rasa pengalaman mcm ni taw. so takkan nak lepaskan mcm tu je. best apa tlong buat preparation. kot kot klau bestfriends aku  nk kawin nanti, *ooopppsss. ada ke yg dlam masa terdekat ni...? doakan je lah yaa..hahahahh* haa, boleh lah aku jd "consultant" majlis diorg. *bajet hebat jap.kahkahkah.*

whatever it is, for me setiap org ada  perkahwinan impian mereka masing2. so just go for it as long as ada ciri ciri ni !
  1. mampu. (obviously dari segi kewangan lah kan)
  2. tak membazir. (besederhana)
  3. tidak melanggar syarak. (janganlah jungjung kelapa bagai time majlis.haihhh)
  4. ikhlas. (jangan nak ungkit2 or mengharap balasan di kemudian hari)
  5. bukan untuk menunjuk-nunjuk atau bersaing.
so kalau semua dah ok, why not nak adakan majlis kan? lagipun benda baik, kena lah dihebahkan. xde lah dah kawin nanti tetibe 'kekasih lama' datang ngorat balik hanya sebab dia taktahu kita dah kawin. *tettttt! ada meyh jadi mcm ni???mcm pelik je.hahahh.* 
macam mana rupa sekalipun perkahwinan impian korang, aku suggestkan, just make it simple and sweet. jgn trlalu brlebihan. less is more kan. *bajet dah kawin je bagi nasihat.wink wink* :D

jam pun dah 0233 dah and im still in front of laptop.grrrr.tidurlah mata oiiiii!huhhh.urm, maybe i should admit that i miss him but i dont think its a big deal. bak kata alyah kan, "tak mungkin kerana sayang, hanya kadang kala aku terkenang". ecewahhhh. *penampar buaya*. mungkin dah tiba masanya untuk "kosongkan minda" dan lupakan segala memori yg pernah tercipta. *jap mcm hiperbola sgt je ayat aku ni.kahkahkah*. fokus pada priority! now keutamaan aku adalah diri aku sendiri! let bygone be bygone! may Allah ease everything! wish me luck! have a good day! night *morning kot* ! bye bye! assalamualaikum! ;)

#keepCalmSpreadIslam #spreadLove #hidayahBuchari

No comments:

Post a Comment